Za chwilę klienci będą oceniać, a być może wręcz CZUĆ Twój biznes patrząc na Twoje… logo. To pierwsze co zobaczą. Będzie widoczne wszędzie – na wizytówkach, na stronie, w social mediach. Kolorystyka zbuduje odpowiednie emocje, które się w nich pojawią. 

Znaczenie kolorów i barw przy projektowaniu logo
Niebieski

Kolor ten kojarzy się z wolnością, przestrzenią i stabilizacją. Prawda? Jest również symbolem prawdy, wiary i lojalności. Na rynku nie ma niebieskich produktów, dlatego niebieski nie powinien być głównym kolorem produktów spożywczych. Występuje natomiast przy wodzie pitnej, środkach czystości czy liniach lotniczych. Niebieski jest również kojarzony z precyzją i technologią. W zależności od odcienia: Ciemnoniebieski – kojarzy się z wiedzą i jest wykorzystywany przy wizerunki firm poważnych i konkretnych, Jasnoniebieski – związany jest ze zdrowiem i zrozumieniem.

Zielony

Zdecydowanie kolor natury. Niewątpliwie daje poczucie odprężenia, spokoju, relaksu i wyciszenia. Utożsamiamy go z również z poczuciem bezpieczeństwa i harmonią. Jest to również kolor pieniędzy, ekologii i z pewnością szczęścia. Zielony zdecydowanie powinien pojawiać się w reklamach branży spożywczej, środków medycznych, produktów naturalnego pochodzenia. Jak ludzie odbierają odcienie zielonego? Jasna, żywiołowa zieleń (limonowy kolor) – pozytywne i żywiołowe odczucia. Ciemna zieleń – przerośnięte ambicje, chciwość.

Żółty

Ciepły i pozytywny kolor powiązany ze szczęściem, energią oraz słońcem i latem. Z psychologii kolorów wiem, że związany jest on z jasnością myślenia. Żółty jest kojarzony z usługami turystycznymi, produktami dla dzieci i miejscami miłego spędzania czasu. Zdecydowanie nie jest to kolor marek luksusowych i prestiżowych. Przykłady podane poniżej idealnie odzwierciedlają jego specyfikę – znaki graficzne są lekkie, wyraziste i nieprzytłaczające.

Pomarańczowy

Jest połączeniem ciepła żółtego koloru i energiczności czerwonego. Jest zatem kolorem pozytywnym, który wyjątkowo sprzyja ujawnianiem pokładów kreatywności. Jeśli logo powstaje w pomarańczowym kolorze to wiedz, że będzie ono symbolicznym odzwierciedleniem dla firm: dynamicznych, aktywnych, zabawnych i o szerokim polu działania. Cytrusowy kolor jest jednym z ulubionych kolorów dzieci i młodzieży. Jego ukrytą funkcją jest stymulacja apetytu, dlatego w marketingu doskonale nadaje się do promowania żywności i napojów. Pomarańczowe logo są zazwyczaj proste, ale i bardzo wyraziste. Jasny pomarańcz – określa wysoką jakość i poczucie renomy. Czerwony pomarańcz – odnosi się do agresji i pragnienia.

Czerwony

Najbardziej energetyczny kolor, wywołujący intensywne emocje. Jest odpowiedzialny za wywoływanie szybkich reakcji i bodźców decyzyjnych. Jest to kolor energii, ognia, miłości i namiętności, ale i skrajnych emocji takich jak wściekłość czy gniew. To kolor serca, krwi i róż – nie mam wątpliwości, że jest to kolor, który zdecydowanie wywołuje najwięcej „podniecenia” u odbiorcy. Różowy – uczucie przyjaźni i miłości, serdeczności, sympatii, bliskości, życzliwości. Jasny czerwony – szczęście, rozkosz, euforia, satysfakcja, zadowolenie, Ciemny czerwony – kierownictwo, siła woli, ważność, powaga, ranga, energia duchowa i fizyczna.


Czarny

Kojarzy się z tajemniczością, złem i elegancją, śmiercią i powagą. Kolor czarny daje możliwość poczucia wyjątkowej głębi i spojrzenia. Jest również kolorem wysokiego standardu, komfortu i luksusu.

Jakie cechy oprócz kolorów musi posiadać Twoje logo?

Sam kolor nie zbuduje Twojej marki, chyba, że masz tyle środków na swoim koncie co znana czekolada Milka®. Kolor odpowiada za emocje, kształt oraz forma za odbiór i łatwość zapamiętania.

Logo Twojej firmy powinno być:

  • PROSTE - less is more! Prostota z pewnością sprzyja zapamiętaniu firmowego logo.
  • CHARAKTERYSTYCZNE – nawet jeśli używasz logo wyłącznie na stronie internetowej nie wiesz, czy za kilka lat nie będziesz musiał umieścić go na materiale czy dużym druku.
  • PRECYZYJNE – logo nie powinno ulegać „modzie” i być odporne na wszelkie chwilowe tendencje.
Rozpal w nich emocje - zacznijmy

Jeżeli jesteś gotów na to, żeby rozpalać różne emocje w Twoich klientach dzięki czemu przestaną się zastanawiać i zaczną kupować jak szaleni – skontaktuj się ze mną. Zaprojektuję dla Ciebie logo i strategię reklamową firmy, której pozazdrości Ci konkurencja.

Potrzebujesz LOGO?
Zostaw kontakt, oddzwonię i pogadamy