Przez pryzmat Twojego logo, jak przez dziurkę od klucza, będą na Ciebie spoglądać klienci, a także pracownicy, których rekrutujesz. Już spoglądając na logo będą “wyczuwać” Twój profesjonalizm.

Co powoduje, że niektóre firmy osiągają sukces, a inne nie? Składowych jest co najmniej kilkadziesiąt, ale to jak widzą Twoją firmę inni podejmując decyzje czy chcą kupić od Ciebie produkt lub nie ma kluczowe znaczenie. Ile więc będzie kosztować Cię źle zaprojektowana marka?

Błyszcz w oczach klientów
- niech Twoje logo zaprosi ich do świata Twojego biznesu

Wyobraź sobie teraz, że jesteś w klubie. Przy barze stoją dwie dziewczyny:
Jedna, piękna, długonoga blondynka w czerwonej sukience, z dużym dekoltem – stoi, patrzy na Ciebie, uśmiecha się serdecznie trzymając w ręce szklankę z drinkiem, a drugą ręką – zginając dynamicznie palec pokazuje żebyś się do niej pofatygował.
Druga dziewczyna, w bluzie z kapturem, spodniach dresowych, odwrócona tyłem, widzisz tylko, że pije piwo.

Z którą z nich zdecydowałbyś się rozmawiać? Oczywiście z blondynką po prawej. Tak, wiem, że jest to powierzchowne ale.. tak jest w życiu. Blondynka jest przyjacielska, atrakcyjna, uwodzicielska i zaprasza Cię do rozmowy. Nie wiesz czy coś z tego będzie, ale właśnie takie musi być Twoje logo.

Logo musi inicjować kontakt. Być może okazałoby się, że pod kapturem pijąc piwo stoi jeszcze ładniejsza i zabawna kandydatka na życiową partnerkę albo przyjaciółkę, ale co z tego jeżeli… nawet z nią nie porozmawiasz. No właśnie. Co z tego, jeżeli Twój biznes dostarcza najlepszej jakości produkty, robisz coś dużo taniej niż inni czy jesteś w tym po prostu najlepszy jeżeli.. nikt z Tobą nie porozmawia. Proszę Cię, nie stój w kapturze przy barze, tylko zapraszaj potencjalnych klientów do świata Twojego biznesu.

Byle jakie logo, to byle jaka firma - nie działaj na skróty

Wiesz, że Twoja marka musi wyróżniać się na tle innych i nie ma tutaj mowy o podejmowaniu działań na skróty robiąc “coś”. Twoje nowe logo musi być zaproszeniem do rozmowy nowych klientów. Towarzyszące produktom i usługom logo to pierwszy element, który dostrzega Twój potencjalny klient. MUSI ono zrobić na nim jak najlepsze wrażenie. Logo sprawia, że buduje on sobie wyobrażenie o tym, jaka jest Twoja marka – profesjonalna – śmieszna, światowa – zaściankowa.

Zacznij traktować swoje logo jako inwestycje - ma się zwrócić

Każdy dobry projekt logo wymaga dużego nakładu pracy. Mówi się, że 95% pracy grafika jest niewidzialna. Nikt nie tworzy logo za pierwszym razem tylko za dwudziestym-trzydziestym, a nawet pięćdziesiątym!

Ucz się na błędach martwych firm - ty zrób to po prostu dobrze

Jeżeli zapytasz właścicieli upadłych firm dlaczego ich firma zbankrutowała odpowiedzą, że “nie mieli klientów” lub “nie było potrzeby na ich produkt/usługę”. A więc jakim cudem ich konkurencja wciąż świetnie sobie radzi? Bo nie zrobili tych kilku istotnych błędów, których – mam nadzieję – nie popełnisz, jednocześnie unikając biznesowego hara-kiri (腹切り).

Błąd #1 - niedopasowanie

Na rynku aż roi się od amatorów, którzy oferują projekty za 50zł lub za wódkę. Zastanów się jak bardzo przemyślany jest projekt nad którym ktoś spędzi nie więcej niż 30 minut w drodze na uczelnie. Czy w tym czasie jest chociażby w stanie poznać charakter Twojej działalności i zastanowić się nad kolorami użytymi w Twoim LOGO? Czy chciałbyś zostawić los Twojego biznesu w rękach “grafikuw” patrzących na zegarek?

Błąd #2 - podróba

Otrzymałeś piękny projekt? Świetnie ale czy oby na pewno nie jest kopią logo innej firmy? Niektórzy graficy inspirują się tak bardzo cudzymi logotypami, że po latach ich używania okazuje się, że używasz czyjegoś logo.. Wśród moich klientów byli tacy którzy zgłosili się do mnie z prośbą o nowe logo, bo musieli na wezwanie innej firmy musieli zaprzestać korzystania z “własnej” marki. Nieświadomie wykorzystywali ich logo przez lata. Jednak zanim się zorientujesz, Twój wykonawca zdąży zapaść się pod ziemię.

Błąd #3 - kopia

Grafik stworzył logo na podstawie gotowych już szablonów i obrazków, co często skutkuje powtarzalnością i legalnym skopiowaniem. Jeśli Twoja marka stanie się rozpoznawalna, każdy będzie mógł później posłużyć się Twoim znakiem graficznym… zgodnie z prawem!

Błąd #4 - brak jakości

Logo jest zrobione w programie, który później uniemożliwia wydruk np. wizytówek z logo w odpowiedniej jakości. Kolory różnią się od tych, które widzisz w monitorze i od tych, które otrzymujesz w druku. Lub jakość logo jest “rozpixelowana” co oznacza całkowity brak profesjonalizmu w oczach klienta – chyba, że tak chcesz być widziany :)!

Nie trać czasu i pieniędzy na złe logo - wejdź do świata skutecznego biznesu

Zamów u mnie projekt logo, które zamiast kulą u nogi i kosztem, będzie inwestycją dzięki której Twoja firma zacznie sprzedawać jak szalona. Stworzę dla Ciebie dojrzałą markę, którą klienci będą rozpoznawać nawet wtedy, kiedy nie będą widzieć jej logotypu.