Dobry biznes zaczyna się od dobrego logo. Nie inaczej. Chcesz wiedzieć jakie są cechy logotypów, które nakręcając zyski? Zebrałam 7 kluczowych rzeczy, które są niezbędne by Twoja marka odniosła sukces.
1. Postaw na jedną rzecz
Skup się na elemencie, który ma dominować. Im więcej będziesz chciał dodać, tym bardziej rozmażesz swój przekaz.
2. Nie używaj więcej niż 3 kolorów
Dobrze poznaj znaczenie kolorów i staraj się robić wyjątków od tej reguły
3. Logo nie musi być dosłowne
Nie zawsze znak graficzny musi być odzwierciedleniem Twojej działalności. Musi mieć jednak charakter, przez który Twoi klienci zidentyfikują rodzaj usług lub produktów, które sprzedajesz.
4. Wyróżnij się
Tylko tak zdobędziesz przewagę nad konkurencją. Skup się na swoich odbiorcach, bo to w ich mózgach chcesz wykuć znak niczym w kamiennej tablicy. Dodatkowo przypnij do tego emocje, które będą odpalać się za każdym razem kiedy je zobaczą.
5. Bądź łatwy do zapamiętania!
Dobre logo musi być oryginalne i praktyczne, ale i łatwe do zapamiętania. Zbyt skomplikowane kształty mają niską skuteczność zapamiętywania. Pomyśl o największych markach i ich logotypach.
6. Pomyśl o rozmiarach
Podchodząc do tematu zdecydowanie praktycznie, logo musi dobrze wyglądać na smartfonie jak i dużym banerze. Zdarza się, że kiedy logo zmniejszone jest do wielkości ikony, staje się zupełnie nierozpoznawalne.
7. Nie tworzysz dla siebie
Zapytaj rodzinę o ich poglądy, jednak pamiętaj że często to nie oni są klientami. Zbadaj swoich odbiorców i trafiaj precyzyjnie w ich gusta. Np. logo marki ubrań dla dzieci będzie różniła się charakterem zdecydowanie od logo warsztatu samochodowego.
Jeśli zależy Ci na czasie i nie chcesz już dłużej oddawać potencjalnych zysków konkurencji, to zaprojektuję dla Ciebie proste i sprzedające jak szalone LOGO Twojej firmy – sprawdź ofertę.